FANDOM

Twenty One Pilots – amerykański zespół wykonujący muzykę z pogranicza popu, elektroniki, rocka i hip-hopu, powstał w 2009 roku w Columbus w stanie Ohio. Od 2011 roku formację tworzą Tyler Joseph i Josh Dun.

Historia

Zespół został założony w 2009 w amerykańskim mieście Columbus przez przyjaciół ze studiów: Tylera Josepha, Nicka Thomasa i Chrisa Salih. Joseph wymyślił nazwę zespołu podczas czytania sztuki Arthura Millera pt. Wszyscy moi synowie. W grudniu 2009 roku zespół wydał swój pierwszy album pt. Twenty One Pilots i zaczął koncertować po Ohio. W 2011 r. Thomas i Salih odeszli z zespołu ze względu na nadmiar zajęć i do Tylera Josepha dołączył Josh Dun. 8 lipca 2011 roku wydali swój drugi album Regional at Best. W listopadzie 2011 r. zagrali w Columbus wyprzedany koncert przyciągając uwagę wielu wytwórni płytowych.

W kwietniu 2012 zespół ogłosił, że podpisał kontrakt z wytwórnią Fueled by Ramen. 17 lipca 2012 wydali pod skrzydłami wytwórni EP zatytułowane Three Songs. W sierpniu 2012 koncertowali z zespołami Neon Trees i Walk the Moon. Ich album Vessel, nad którym pracowali z Gregiem Wellsem (producentem, który pracował m.in. z Adele i Katy Perry) został wydany 8 stycznia 2013 roku[4].

19 maja 2015 ukazał się czwarty album studyjny duetu zatytułowany Blurryface. Wydawnictwo promowały między innymi single „Stressed Out”, który znalazł się na pierwszym miejscu listy Airplay w Polsce i uzyskał status platynowej płyty oraz „Ride”. W maju 2016 roku zespół wyruszył w światową trasę koncertową o nazwie „Emotional Roadshow”, w ramach której wystąpił m.in. na stadionie Hersheys. 16 czerwca tego samego roku w serwisie Spotify ukazało się nagranie pod tytułem "Heathens", pochodzące ze ścieżki dźwiękowej do filmu Legion samobójców.

W ostatnich dniach wrócili z ponad rocznej przerwy (od udzielania się na mediach społecznościowych, udzielania wywiadów itp.) wydali trzy piosenki ("Jumpsuit" "Nico And The Niners" oraz "Levitate") zapowiadające nowy album Trench, który wyjdzie 5 października 2018. Ogłosili również trasę koncertową "The Bandito Tour", w czasie której odwiedzą między innymi Stany Zjednoczone, Australię i Nową Zelandię oraz Europę.

Muzycy

Obecni członkowie

  • Tyler Joseph – wokal, instrumenty klawiszowe, ukulele, gitara basowa, pianino, tamburyn, gitara elektryczna, keytar, steel pedal guitar (od 2009)
  • Josh Dun – perkusja, trąbka, tamburyn, instrumenty perkusyjne (od 2011)

Byli członkowie

  • Nick Thomas – gitara basowa, instrumenty klawiszowe (2009-2011)
  • Chris Salih – perkusja, instrumenty klawiszowe (2009-2011)

Historia udziałów

42. edycja Islandia Islandia Jumpsuit angielski 8 60