FANDOM

Stas Piekha - (urodzony 13 sierpnia 1980 roku) popularny rosyjski piosenkarz i aktor.

Życie

Urodził się 13.08.1980. jako syn litewskiego jazzowego artysty - Petera Gerulisa i popularnej piosenkarki z ZSRR - Ilony Bronevitskej. Jako młody chłopak, spędzał mnóstwo czasu ze swoją babcią, Editą Piekha (rosyjską piosenkarką i aktorką o polskim pochodzeniu). W wieku siedmiu lat jego nazwisko zostało formalnie zmienione z Gerulis na Piekha, po czym rozpoczął naukę gry na pianinie w ówczesnym Leningradzie. Został tam również zapisany na studia, jednak nigdy ich nie ukończył.

Kariera

W 2004 roku, Stas został zawodnikiem trzeciego sezonu rosyjskiego programu "Star Factory", który wygrał, dzięki czemu zdobył kontrakt na nagranie, wydając swój debiutancki album pt. "One star".

Swój pierwszy popularny hit nagrał do serialu "Jedna gwiazda", a jego partnerką była rosyjska gwiazda muzyki pop - Valeriya. Zaśpiewał również "July Morning" w duecie z Kenem Hensleyem. W 2008 wydał album "Inaczej".

W maju 2011 roku został jednym z jury w programie "Ukraine voice" na ukraińskim kanale 1+1.

Historia udziałów

24. edycja Ukraina Ukraina Ja i ty[1] rosyjski 4 77

Przypisy

  1. Utwór nagrany wraz z Slavą