FANDOM

Sigrid Solbakk Raabe – norweska wokalistka oraz autorka tekstów piosenek.

Życiorys

Sigrid urodziła się w 1996 roku w Ålesund, gdzie dorastała w środowisku muzycznym. Jako nastolatka pobierała lekcje gry na fortepianie i śpiewu. Na występie swojego brata Tellefa Raabe świętowała swój debiut. W 2013 roku wydała singel „Sun” i podpisała kontrakt płytowy z Petroleum Records. Utwór zdobył lokalne uznanie, ale Sigrid nie znalazła czasu na promocje i koncerty z powodu szkoły. W wieku 18 lat przeprowadziła się do Bergen.

W 2016 roku podpisała kontrakt z Island Records co zaowocowało wydaniem na początku 2017 roku singla „Don’t Kill My Vibe”. Utwór był notowany w Norwegii, Australii oraz Wielkiej Brytanii, gdzie uzyskał status srebrnej płyty za sprzedaż ponad 200 000 egzemplarzy. 12 maja 2017 ukazał się minialbum o tym samym tytule, zawierający cztery utwory. W tym samym czasie Sigrid była twarzą kampanii Up-Next firmy Apple Music, w której zaprezentowano nowych, obiecujących artystów.

W listopadzie 2017 roku otrzymała nagrodę P3 Gull od norweskiej stacji radiowej NRK P3 jako najlepszy debiutant. 11 grudnia 2017 wystąpiła podczas koncertu ku czci zwycięzcy Pokojowej Nagrody Nobla, Międzynarodowej Kampanii na rzecz Zniesienia Broni Nuklearnej.

Pod koniec 2017 roku ogłoszono, że Sigrid otrzymuje nagrodę European Border Breakers Award, która wyróżnia europejskich artystów, odnoszących sukcesy również poza swoimi ojczystymi krajami. W styczniu 2018 roku zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie BBC Sound of 2018.

Historia udziałów

34. edycja Dania Dania Don't Kill My Vibe angielski 10 48
40. edycja Dania Dania Strangers angielski 5 77
42. edycja Polska Polska Schedules angielski 15 45