FANDOM

Rita Sahatçiu Ora - (urodzona 26 listopada 1990 roku)  angielska wokalistka pochodzenia albańskiego, aktorka i autorka tekstów.

Dzieciństwo

Urodziła się 26 listopada 1990 roku w Prisztinie, Socjalistycznej Federacyjnej Republice Jugosławii – dzisiejsze Kosowo w albańskiej rodzinie. Jako roczne dziecko wyemigrowała wraz z matką do Wielkiej Brytanii. Dorastała w zachodnim Londynie, uczęszczając do szkoły St Cuthbert & St Matthias w Ear`s Court, a później do Sylvia Young Theatre School.

Kariera

W 2004 roku zagrała w filmie Kłopotliwy towar. W 2008 roku pojawiła się gościnnie w piosence Where's Your Love Craiga Davida. Rok później wzięła udział w castingu, który miał wyłonić brytyjskiego reprezentanta do Konkursu Piosenki Eurowizji w 2009 roku, ale w późniejszym etapie wycofała się z tego pomysłu. Rita Ora coraz częściej pojawiała się w londyńskich barach, prezentując swój potencjał wokalny, szybko wzbudzając zainteresowanie poszukiwaczy talentów z Roc Nation. Wkrótce rozpoczęła współpracę z raperem Jay-Z oraz Drake.

27 sierpnia 2012 roku ukazał się jej debiutancki album zatytułowany Ora, który zadebiutował na szczycie bestsellerów w Wielkiej Brytanii i Szkocji, sprzedając się w liczbie 40 tysięcy egzemplarzy w pierwszym tygodniu.

25 maja 2017 roku ukazał się singel Your Song, który powstał przy współpracy z Edem Sheeranem. Drugi singel, Anywhere, ukazał się 20 października tego samego roku. Teledysk do piosenki nakręcono w Nowym Jorku. 12 listopada Ora poprowadziła galę MTV Europe Music Awards 2017 w Londynie.

Historia udziałów

27. edycja Kosowo Kosowo Anywhere angielski 7 70
31. edycja Turcja Turcja For You[1] angielski 3 86

Przypisy

  1. Śpiewane wraz z Liamem Paynem.