FANDOM

Polina Siergiejewna Gagarina – rosyjska piosenkarka estradowa, autorka piosenek i kompozytorka, laureatka drugiego miejsca dla Rosji w 60. Konkursie Piosenki Eurowizji w 2015 roku.

Życiorys

Dzieciństwo i edukacja

Pierwszą klasę szkoły ogólnokształcącej ukończyła w Grecji, dokąd rodzice przeprowadzili się ze względu na grecki kontrakt matki Poliny, zawodowej tancerki baletowej. W 1993, po śmierci ojca Poliny, na krótko wróciła do Rosji, ponownie kontynuowała naukę w Atenach i po wakacjach 1994 zamieszkała wraz z babcią w Saratowie. Następnie wraz z matką przeprowadziła się do Moskwy, tam ukończyła szkołę muzyczną i rozpoczęła studia w MCHAT.

Dzięki pomieszkiwaniu w Grecji piosenkarka zna język grecki. Posługuje się również angielskim.

Kariera muzyczna

W 2003 wzięła udział w drugiej edycji programu muzycznego Fabrika zwiozd, w trakie którego zaśpiewała m.in. kilka utworów Maksima Fadiejewa. Po wygraniu talent show odmówiła jednak pracy z artystą, zamiast tego nawiązała współpracę z zespołem Playgirls. Niedługo po podpisaniu kontraktu płytowego z wytwórnią ARS Records grupa zdecydowała się zakończyć działalność.

W 2005 roku wystąpiła na festiwalu New Wave organizowanym w Jurmale, na którym zajęła ostatecznie trzecie miejsce. W 2007 roku ukazała się jej debiutancka płyta studyjna zatytułowana Poprosi u obłakow. W 2008 roku wydała singiel „Komu, zachem?”, który nagrała w duecie z Iriną Dubcową. W marcu 2010 premierę miał jej drugi album długogrający zatytułowany O siebie. W tym samym roku ukazał się jej nowy singiel „Ja obieszczaju”.

W 2012 roku zaczęła współpracę z rosyjsko-gruzińskim producentem Konstantinem Meladzem, z którym nagrała cztery single: „Spiektakl okonczen”, „Niet”, „Nawiek” i „Szagaj”. Utwory zostały umieszczone na jej debiutanckim minialbumie zatytułowanym EP wydanym w 2015 roku. W listopadzie 2014 roku ukazał się jej nowy singiel – „Day”.

11 marca 2015 rosyjski nadawca publiczny Pierwyj kanał poinformował, że Gagarina będzie reprezentować Rosję podczas 60.Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanego w Wiedniu z utworem „A Million Voices” . 19 maja wystąpiła w pierwszym półfinale widowiska i przeszła do sobotniego finału, w którym zaśpiewała jako dwudziesta piąta w kolejności i ostatecznie zajęła drugie miejsce z 303 punktami na koncie, w tym m.in. z maksymalnymi notami 12 punktów od Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Estonii i Niemiec.

W kwietniu wydała cover utworu „Kukuszka”, który nagrała na potrzeby oficjalnej ścieżki dźwiękowej do filmu Bitwa o Sewastopol (ros. Битва за Севастополь). W połowie lipca zaprezentowała rosyjskojęzyczną wersją piosenki „A Million Voices” – „Miłlion gołosow”. Pod koniec miesiąca wystąpiła podczas ceremonii losowania grup do eliminacji strefy UEFA do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018, śpiewając utwór „A Million Voices” w towarzystwie chóru dziecięcego pod dyrekcją Walerija Giergijewa.

W 2015 i 2016 była jurorką czwartej i piątej edycji programu Gołos, będącego rosyjską wersją formatu The Voice. 9 września 2016 roku premierę miała jej trzecia płyta studyjna zatytułowana 9. Album promowany był przez single: „Day”, „Tancuj so mnoj” i „Stanu solncem”. 2 grudnia premierę miał singiel Bastego „Angieł wiery”, w którym gościnnie zaśpiewała Gagarina. 24 marca 2017 roku wydała singiel „Dramy bolsze niet”.

W 2018 utwór „Komanda 2018”, który nagrała razem z Jegorem Kridem, został wybrany na oficjalną piosenkę Mistrzostw świata w piłce nożnej 2018 organizowanych w Rosji

Życie prywatne

25 sierpnia 2007 wyszła za mąż za Piotra Kisłowa, z którym rozwiodła się 31 marca 2010 roku. Ma z nim syna Andrieja (ur. 14 października 2007). Od 9 września 2014 jej mężem jest fotograf Dmitrij Ischakow.

Historia udziałów

42. edycja Niemcy Niemcy Vyshe Golovy rosyjski 5 72