FANDOM

Onika Tanya Maraj (urodzona 8 grudnia 1982 roku) - znana też jako Nicki Minaj, to amerykańska raperka, wokalistka, autorka tekstów piosenek, i aktorka. Urodzona w Saint James, i wychowana w dzielnicy Queens w Nowym Jorku zdobyła większe uznanie wydając od 2007 do 2009 roku mixtape'y, a później podpisując kontrakt z wytwórnią Young Money Entertainment w 2009 roku.

Życiorys

Pierwsze 5 lat swego życia mieszkała u babki na Trynidadzie, potem w Queens u rodziców. Jej nazwisko Minaj jest hinduistycznym terminem, który pochodzi od słowa "maharaj" i oznacza "wielki król".

W 2009 dołączyła do Young Money Entertainment, wytwórni muzycznej zarządzanej przez Lil Wayne'a. Powstały wówczas singel "BedRock", nagrany przez Minaj we współpracy z Lloydem, zajął drugie miejsce w notowaniu Billboard Hot 100. Od tego momentu raperka nagrała wiele duetów z artystami amerykańskiej branży fonograficznej, między innymi Christiną Aguilerą, Mariah Carey, Usherem, Ludacrisem, Katy Perry, Arianą Grande, Jessie J, Lil Wayne'em czy Robinem Thicke.

Ariana, Jessie J, Nicki

Nicki podczas występu na AMA's 2014 wraz z Arianą Grande i Jessie J.

W kwietniu 2010 wyszedł pierwszy singel Minaj, "Massive Attack", nagrany z Seanem Garrettem. Singiel nie odniósł większego sukcesu; w zestawieniu Billboard Hot 100 zadebiutował na 122. miejscu, notując je jako najwyższe. Na początku czerwca 2010 premierę miał drugi singiel artystki, "Your Love". Piosenka zanotowała dużo lepsze pozycje na listach przebojów w USA, na liście Billboard Hot 100 debiutując na 51. pozycji, a osiągając jako najwyższe miejsce 14. W listopadzie 2010 ukazał się debiutancki album Nicki Pink Friday.

W 2014 roku premierę miała komedia romantyczna z udziałem raperki pt. Inna kobieta, w którym zagrała jako Lydia. W tym samym roku wydała swój 3 studyjny album, The Pinkprint, oraz w 2015 wyruszyła w trasę promującą album. 2 lata później Nicki wydała 3 nowe piosenki, które są singlami jej 4 albumu: "No Frauds", "Regret In Your Tears", oraz "Changed It".

Życie prywatne

Minaj identyfikuje się jako osoba biseksualna. Choć niejednokrotnie podkreślała, że interesują ją tak mężczyźni, jak i kobiety, nigdy jednak nie była związana z osobą tej samej płci.

Historia udziałów

11. edycja Armenia Armenia Swish Swish[1] angielski 15 44

Przypisy

  1. Piosenka śpiewana razem z Katy Perry.