FANDOM

Mirjam Weichselbraun - (urodzona 27 września 1981 roku) – austriacka dziennikarka i prezenterka telewizyjna.

Kariera

Doświadczenia w branży medialnej zdobywała od 1998 roku w regionalnej stacji radiowej Tirol Antenne. W telewizji po raz pierwszy wystąpiła w 2001 roku, w programie Kultura Das Magazin na regionalnym kanale TV Tyrol. W styczniu 2002 roku dołączyła do nowo powstałej telewizji muzycznej Viva Plus w Kolonii, gdzie była gospodarzem show Cologne Day. Po ośmiu miesiącach przeszła do niemieckiej MTV w Berlinie, prowadząc na żywo program MTV Select. Współpracowała również ze stacjami Österreichischer Rundfunk (ORF) i Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF).

Popularność w Niemczech zdobyła w 2006 roku jako prowadząca (wspólnie z Wayne'em Carpendale'em) lokalną wersję programu Gwiazdy tańczą na lodzie tworzoną przez telewizję RTL, a także takich formatów, jak Life Ball (2007), Kiddy Contest (2007 i 2008) i Romyverleihung (2008). Równolegle do pracy jako prezenterka występowała w powieści radiowej Jana Dreesa Letzte Tage. Zagrała też w kilku filmach telewizyjnych zrealizowanych przez stacje ORF i ProSieben.

W 2015 roku prowadziła 60. Konkurs Piosenki Eurowizji razem z Alice Tumler i Arabellą Kiesbauer.

Historia udziałów

24. edycja Włochy Włochy Building Bridges[1] angielski 15 40

Przypisy

  1. Piosenka śpiewana przez The ESC Vienna All Stars, Mirjam występuje jako członkini grupy.