FANDOM

Marek Ćwiertnia - (urodzony 11 stycznia 1984 roku) niemiecko-polski piosenkarz oraz autor tekstów piosenek, zwycięzca Konkursu Piosenki Bundeswizji 2015.

Życiorys

Jego matka pochodzi z Warszawy. On sam dorastał w palatynackim Winnweiler. Później przeniósł się do Berlina, gdzie jako pianista, wokalista i autor tekstów pisał m.in. muzykę oraz dżingle dla telewizji. W 2010 roku podpisał kontrakt z wytwórnią Four Music. W styczniu i lutym 2012 roku Forster występował jako support podczas trasy koncertowej Laitha Al-Deena. 18 maja 2012 roku ukazał się jego pierwszy singel "Auf dem Weg", a 1 czerwca tego samego roku – debiutancki album studyjny zatytułowany Karton. Piosenki z płyty zostały nagrane z producentem Ralfem Christianem Mayerem i koproducentem Sebastianem Böhnischem w Niemczech, Francji i Hiszpanii. .

Wystąpił gościnnie na wydanym 15 listopada 2013 roku singlu "Einer dieser Steine" rappera Sido, który zrewanżował się Markowi występując w utworze "Au revoir", pierwszym singlu z drugiego albumu Bauch und Kopf. Utwór dotarł do 2. miejsca najpopularniejszych singli w Niemczech i Austrii oraz 6. w Szwajcarii, uzyskując status podwójnej platyny w Niemczech za sprzedaż ponad 600 000 egzemplarzy. Jest to dotychczas najlepiej sprzedająca się niemieckojęzyczna piosenka rapowa.

W 2015 roku występował w trzeciej edycji programu The Voice Kids w roli opiekuna i członka jury wraz z Leną Meyer-Landrut i Johannesem Strate. 21 sierpnia 2015 roku ukazał się trzeci singel "Bauch und Kopf", z którym tydzień później zajął pierwsze miejsce podczas Bundesvision Song Contest.

Historia udziałów

30. edycja Niemcy Niemcy Chöre niemiecki 19 16