FANDOM

Kristin Siegfrids - (urodzona 4 grudnia 1985 roku) fińska piosenkarka, kompozytorka i autorka tekstów.

Początki kariery

Karierę rozpoczynała w założonym przez siebie w 2009 roku pop-rockowym zespole Daisy Jack. Od 2009 do 2010 występowała w musicalu Play Me w teatrze Swedish Theatre w Helsinkach, a w 2011 z kolei występowała w musicalu Muskettisoturit w teatrze Peacock w Helsinkach. Na przełomie 2011 i 2012 brała udział w pierwszej edycji programu The Voice of Finland, gdzie odpadła w pierwszym odcinku na żywo.

Eurowizja

W styczniu 2013 podpisała kontrakt z wytwórnią Universal Music Finland. W tym samym roku zgłosiła się do fińskich preselekcji do 58. Konkursu Piosenki Eurowizji Uuden Musikiin Kilpailu 2013 z piosenką „Marry Me”, którą napisała i skomponowała wspólnie z Erikem Nyholmem, Kristofferem Karlssonem, Jessicą Lundström. Wystąpiła 9 lutego w finale preselekcji, gdzie zdobyła pierwsze miejsce i została reprezentantką Finlandii w Konkursie Piosenki Eurowizji 2013 w szwedzkim mieście Malmö. 16 maja wystąpiła w drugim półfinale konkursu i zakwalifikowała się do finału, który odbył się w sobotę, 18 maja. W finale zdobyła ostatecznie 24. miejsce z liczbą 13 punktów.

Jej występ podczas konkursu w Malmö wzbudził wiele kontrowersji, bowiem zarówno w półfinale jak i finale pod koniec prezentacji piosenki „Marry Me” wokalistka pocałowała jedną ze swoich chórzystek, co było pierwszym w historii konkursu lesbijskim pocałunkiem. Piosenkarka tym gestem miała na celu wyrazić sprzeciw wobec zakazu małżeństw homoseksualnych w Finlandii. Greckie i tureckie gazety natychmiast opublikowały negatywne artykuły, skarżąc się jednocześnie, że naruszyło to regulamin konkursu Eurowizji, bowiem zapisano w nim, że gesty czy słowa natury politycznej czy światopoglądowej nie mogą być dozwolone. Piosenkarka z kolei nie dostrzegła nic złego w lesbijskim pocałunku. W wywiadzie dla brytyjskiego dziennika „Independent”, broniąc się powiedziała: „[...] mamy XXI wiek i mogę całować, kogo chcę, a wściekają się ci, którzy są homofobami”.

Historia udziałów

2. edycja Norwegia Norwegia Snurra Min Jord norweski 18 14
24. edycja Szwecja Szwecja On & Off angielski 12 44