FANDOM

Kristína Peláková - (ur. 20 sierpnia 1987) słowacka piosenkarka wykonująca muzykę popową, reprezentantka Słowacji w 55. Konkursie Piosenki Eurowizji w 2010 roku. Została ochrzczona mianem "słowackiej księżniczki pop".

Życie

Jest córką Emílii Pelákovej. W 2016 roku, w Koszycach, poślubiła swojego długoletniego partnera Mariána Kavuliča.

Kariera

Jej debiutancki album "Ešte váham" został wydany w 2008 roku. Płytę promował singiel piosenkarki "Vráť mi tie hviezdy" oraz utwór "Som tvoja", na którym zaśpiewała z raperem Opakiem.

27 lutego 2010 roku wygrała krajowe selekcje eurowizyjne z utworem "Horehronie", dzięki czemu została reprezentantką Słowacji w 55. Konkursie Piosenki Eurowizji. 25 maja wystąpiła w pierwszym półfinale widowiska i zajęła w nim szesnaste miejsce, nie kwalifikując się do finału. 18 października tego samego roku za pośrednictwem wytwórni Universal Music Group ukazał się drugi studyjny album zatytułowany "V sieti ťa mám", który zadebiutował na 17. pozycji czeskiej listy najczęściej kupowanych albumów. Do singli "Tak si pustím svoj song", "V sieti ťa mám" i "Pri oltári" zostały nakręcone teledyski. W ramach promocji płyty piosenkarka wyruszyła w trasę koncertową, w trakcie której zagrała koncerty w Czechach, Norwegii oraz Serbii.

2 lutego 2012 premierę miał jej nowy singiel "Ovoňaj ma ako ružu", który zapowiadał nowy album piosenkarki. 30 marca ukazał się kolejny singiel – "Jabĺčko", do którego teledysk miał swoją premierę 10 kwietnia. Trzecią piosenką promującą album zatytułowany "Na slnečnej strane sveta" został utwór "Viem lebo viem" utrzymany w stylu reggae.

Płyta "Na slnečnej strane sveta" zadebiutowała na czwartym miejscu na liście najczęściej kupowanych albumów w Czechach. 25 października piosenkarka wyruszyła w trasę koncertową Horehronie Tour 2012. Przez cały rok łącznie zagrała 107 koncertów w Czechach i na Słowacji.

7 kwietnia 2013 roku odbyła się premiera piosenki "Život je vždy fajn", której producentem był studiujący na Oxfordzie czeski producent JAY BECK. 28 czerwca "Odpúšťam" został wybrany na kolejny singiel promujący płytę "Na slnečnej strane sveta". 5 sierpnia ukazał się singiel Sqeepo’a "Flash" w którym gościnnie wystąpiła Kristína. Utwór znalazł się na wydanej 5 sierpnia EP-ce pt. Flash – EP, na której pojawiła się także wersja akustyczna utworu "Flash".

26 sierpnia odbyła się premiera singla "Rozchodový Reggaeton", który zapowiadał pierwszą składankę największych przebojów piosenkarki. Teledysk do singla "Rozchodový Reggaeton" nagrywany był w Czechach i Holandii. Premiera albumu odbyła się 22 października 2013 roku na stronie Cas.sk. Przez cały 2013 rok Kristína zagrała 117 koncertów w Czechach i na Słowacji.

5 stycznia 2014 roku piosenkarka opublikowała swój nowy singiel – "Letím v duši", zaś 8 kwietnia wydała kolejny singiel – "Obyčajná žena". 7 września odbyła się premiera teledysku do singla "Navždy", który był nagrywany Czechach i Słowacji. 3 listopada odbyła się premiera kompilacji Tie naj, na której znalazły się największe przeboje piosenkarki pochodzące z jej trzech pierwszych płyt studyjnych. Płyta zadebiutowała na 33. miejscu listy bestsellerów w Czechach.

Historia udziałów

2. edycja Słowacja Słowacja Si Pre Mna Best słowacki 13 37
24. edycja Polska Polska Pri oltari słowacki 9 47
25. edycja Czechy Czechy Zradila nás chémia słowacki 13 37