FANDOM

Jessica Ellen Cornish - (urodzona 27 marca 1988 roku) brytyjska wokalistka i kompozytorka tekstów, znana bliżej jako Jessie J.

Dzieciństwo i edukacja

Jessica Ellen Cornish urodziła się w dzielnicy Redbridge w Londynie 27 marca 1988. Jako niezwykle utalentowana jedenastolatka została wybrana do roli w produkcji Whistle Down the Wind Andrew Lloyda Webbera w teatrze West End. Kształciła się w Mayfield High School, w Londynie. W rozmowie z magazynem The Independent powiedziała, że ma dwie siostry od pięciu do siedmiu lat starsze od niej. Obie siostry były najlepszymi uczennicami szkoły. Oświadczyła, że w przeciwieństwie do nich „nigdy nie była dobra w niczym”. Powiedziała też: „w szkole lubili mnie” ponieważ byłam „jedną z sióstr Cornish” i oczekiwali, że będę taka jak one. Dajcie mi coś do naszkicowania, albo strój do wybrania dla kogoś, albo włosy, makijaż, rolę, piosenkę do napisania, w tym jestem dobra, nie w egzaminach końcowych – to nigdy nie była moja rzecz. Dodała także: „nigdy nie oparłam swojej wiedzy na egzaminie”. Wspomniała także, że od zawsze dobrze śpiewa, i że to jest „to coś”, co zawsze ją najbardziej pociągało, jednakże, została wyrzucona z chóru szkolnego za zbyt głośne śpiewanie. Stwierdziła: „byłam w nim przez jeden dzień i któryś z rodziców narzekał, że ich dzieci przejmują się tym, że jestem od nich lepsza. Miałam 11 lat. Wyobrażasz to sobie? Byłam zrozpaczona”.

W wieku 16 lat uczyła się w BRIT School, gdzie dołączyła do grupy 17-latków, nazywanych „Soul Deep”. Uczyła się w jednej klasie wraz z Adele i Leoną Lewis. Piosenkarka ma nieregularne tętno od 11 roku życia. Jessie cierpi na arytmię, czyli zaburzenie bicia serca, które doprowadziło do małego udaru mózgu w wieku 18 lat, w rezultacie czego nie pali oraz nie pije alkoholu. Wydarzenie to skomentowała w wywiadzie, mówiąc: „W wieku 11 lat wykryto u mnie nieregularne tętno, miałam przewody przypięte do ramienia, pachwiny i serca, aby spróbować sprowadzić bicie do normalnego rytmu, ale nie dało się. Następnie w wieku 18 lat dostałam małego udaru mózgu. To było przerażające, ale już jest w porządku. Uwzględniając zły stan zdrowia uświadomiłam sobie, że nie mogę brać niczego za pewniaka i muszę dbać o moje ciało”. Na początku 2011 roku, Jessie przeżyła atak paniki na scenie, po tym jak została zmuszona do śpiewania w ciemności. „Dałam ten koncert niedawno i miałam atak paniki na scenie” powiedziała brytyjskiemu magazynowi Now. „Koncert nazywał się «Black Out», musiałam wykonać piosenkę w ciemności. Poprosiłam, żeby włączyli światła, a oni się nie zgodzili. Byłam na scenie w ciemności, a ponieważ nie widziałam nic, zaczęłam panikować. To było okropne”.

Początki kariery

Jej kariera zaczęła się od pisania tekstów piosenek dla Justina Timberlake, Alicii Keys i Christiny Aguilery, uzyskując przy tym kontrakt z Sony ATV. Była związana z wytwórnią płytową Gut Records, ale ta zbankrutowała przed wydaniem płyty Jessie. W 2008 roku „supportowała” trasę Cyndi Lauper. Największy hit jaki do tej pory pomagała stworzyć to piosenka Miley Cyrus „Party in the U.S.A.”.

Historia udziałów

13. edycja Armenia Armenia Sexy Silk angielski 19 6,5
30. edycja Gruzja Gruzja Who you are angielski 14 46
42. edycja Szwecja Szwecja Queen angielski 13 52