FANDOM

Il Volo – włoskie trio pop operowe założone w 2009 roku przez Piera Barone, Ignazia Boschetto i Gianlucę Ginoble; zwycięzcy Festiwalu Piosenki Włoskiej w San Remo w 2015, reprezentanci Włoch podczas 60. Konkursu Piosenki Eurowizji w 2015 roku.

Historia zespołu

Początki kariery

Zespół Il Volo został założony w 2009 roku przez trzech piosenkarzy: tenorów Piero Barone'a i Ignazio Boschetto oraz Gianlucę Ginoble śpiewającego barytonem. Trio spotkało się podczas udziału w drugiej edycji talent show Ti lascio una canzone (organizowanego przez krajową stację Rai 1), które ostatecznie wygrał Ginoble. Podczas jednego z odcinków programu piosenkarze wystąpili razem na scenie i zaśpiewali wspólnie utwór „’O sole mio”. Po udziale w konkursie zdecydowali się na dalszą współpracę, występowali wówczas jako Tre Tenori, The Tryo, Il Trio, natomiast jesienią 2010 roku zdecydowali się na nazwę – Il Volo.

Festiwal Piosenki Włoskiej, Konkurs Piosenki Eurowizji i Grande amore

W grudniu 2014 roku wokaliści zaśpiewali podczas koncertu świątecznego we włoskim senacie, podczas występu towarzyszył im chór złożony z głuchoniemych dzieci, które wykonywały piosenki w języku migowym. Pod koniec koncertu zespół został nagrodzony przez Prezydenta Włoch Giorgio Napolitanego i Prezydenta Senatu Pietro Grasso.

W lutym 2015 roku Il Volo wystąpili podczas finału Festiwalu Piosenki Włoskiej w San Remo z utworem „Grande amore”, w którym zdobyli łącznie 39% poparcia telewidzów oraz komisji jurorskiej i ostatecznie wygrali, dzięki czemu zdobyli możliwość reprezentowania Włoch w finale 60. Konkursu Piosenki Eurowizji organizowanego w Wiedniu. Po finale festiwalu wydali swój debiutancki album kompilacyjny zatytułowany The Platinum Collection oraz pierwszy minialbum zatytułowany Sanremo grande amore, na którym znalazł się m.in. singiel „Grande amore” oraz sześć włoskich przebojów w wykonaniu trio. 23 maja wystąpili w finale widowiska z ostatnim, dwudziestym siódmym numerem startowym i zajęli ostatecznie trzecie miejsce ze 292 punktami na koncie, w tym m.in. z maksymalnymi notami 12 punktów od Albanii, Cypru, Grecji, Izraela, Malty, Portugalii, Rumunii, Rosji i Hiszpanii.

Pod koniec września ukazała się nowa płyta studyjna zespołu zatytułowana Grande amore, która ukazała się w trzech wersjach: międzynarodowej, hiszpańskojęzycznej oraz włoskojęzycznej (pt. L’amore si muove).

Historia udziałów

53. edycja Francja Francja L'amore si muove włoski 5 72