FANDOM

Dua Lipa - (urodzona 22 sierpnia 1995 roku) brytyjska piosenkarka, autorka tekstów i modelka  pochodzenia kosowsko-albańskiego.

Wczesne lata

Dua Lipa urodziła się 22 sierpnia 1995 w Londynie w rodzinie albańskich Kosowian pochodzących z Prisztiny. Jej rodzice przybyli do Anglii w latach 90. XX wieku, podobnie jak wielu albańskich Kosowian w tym czasie z powodu represji.

Jej imię w języku albańskim oznacza miłość. W młodości uczęszczała do Sylvia Young Theatre School. W wieku 13 lat wraz z rodzicami przeniosła się do Kosowa, ze względu na karierę zawodową jej ojca. Po blisko dwóch latach pobytu w Kosowie namówiła rodziców do powrotu do Londynu, by realizować się jako artystka muzyczna. Jej ojciec, Dukagjin Lipa, jest wokalistą zespołu rockowego ODA, który – jak twierdzi Dua – jest dla niej największą inspiracją.

Kariera

W sierpniu 2015 roku wydała swój debiutancki singel pt. „New Love”. W październiku wydała singel zatytułowany „Be the One”, który był notowany w czołówkach list przebojów m.in. w Australii, Austrii, Flandrii, Polsce i Wielkiej Brytanii. Singel pokrył się złotem w Niemczech i Nowej Zelandii, a platyną w Belgii oraz we Włoszech.

W 2015 roku Lipa rozpoczęła pracę nad swoim debiutanckim albumem. Premiera albumu za pośrednictwem wytwórni Warner Bros. odbyła się 2 czerwca 2017 roku.

Historia udziałów

8. edycja Białoruś Białoruś Last Dance angielski 10 54
11. edycja Niemcy Niemcy New Rules angielski 2 93
24. edycja Kosowo Kosowo Thinking 'Bout You angielski 10 46
40. edycja Bośnia i Hercegowina Bośnia i Hercegowina One Kiss[1] angielski 4 62

Przypisy

  1. Nagrane we współpracy z Calvinem Harrisem.