FANDOM

Demetria Devonne „Demi” Lovato - (urodzona 20 sierpnia 1992 roku) amerykańska piosenkarka, autorka tekstów, muzyk, aktorka i reżyser teledysków. Znana z amerykańskiej edycji programu X Factor, gdzie zasiadała w panelu jurorskim podczas drugiego i trzeciego sezonu. Oprócz tego popularność przyniósł jej serial Disney Channel Słoneczna Sonny, gdzie grała główną rolę, a także filmy Camp Rock oraz Program ochrony księżniczek.

Demi bardzo mocno zaangażowana jest również w działalność dobroczynną oraz w kampanie społeczne. Założyła własne fundacje, m.in. dla osób uzależnionych od alkoholu, oraz wspiera bardzo dużo fundacji z własnej woli.

Dzieciństwo i początki kariery

Lovato urodziła się 20 sierpnia 1992 roku w Albuquerque, a wychowywała w Dallas. Rodzicami Demi są Patrick Lovato oraz Dianna Hart de la Garza. Demi jest pochodzenia meksykańsko-irlandzko-włoskiego. Ma starszą siostrę Dallas Lovato oraz młodszą, przyrodnią Madison de la Garza. Jej matka była cheerleaderką w Dallas Cowboys, a także piosenkarką country. W wieku siedmiu lat, Lovato rozpoczęła naukę gry na pianinie. Swoje pierwsze aktorskie kroki postawiła w serialu dla dzieci Barney & Przyjaciele. Grała w nim Angele. Na planie serialu Demi poznała swoją przyjaciółkę, Selene Gomez. W wywiadzie dla Ellen DeGeneres, Demi opowiedziała swoje przeżycia związane z prześladowaniem i zastraszaniem w klasie siódmej. Zastraszanie było na tyle uciążliwe i bolesne, że poprosiła swoją mamę o zorganizowanie nauczania domowego. Lovato uzyskała świadectwo maturalne już w wieku 16 lat. W wywiadzie dla 20/20 wyznała, że zawsze miała „naprawdę niezdrowe relacje z jedzeniem”. W wieku 11 lat z powodu prześladowań Demi zaczęła się okaleczać na swoich nadgarstkach, przez co wyładowywała swoje emocje.

W 2006 roku Demi wystąpiła gościnnie w serialu Skazany na śmierć jako Danielle Curtin w odcinku First Down. Znalazła się także gościnnie w drugim sezonie sitcomu Just Jordan jako Nicole w odcinku Slippery When Wet. Na początku 2007 roku Lovato dostała rolę Charlotte Adams w serialu Gdy zadzwoni dzwonek na Disney Channel, którego premiera odbyła się 26 sierpnia 2007 roku. W jednym z odcinków tego serialu Lovato zaprezentowała swój utwór Shadow.

Dorobek muzyczny

Dotychczasowy dorobek muzyczny Lovato to sześć albumów studyjnych: Don’t Forget, wydany w 23 września 2008 roku, Here We Go Again, który ukazał się niecały rok później, Unbroken, który wydany został 20 września 2011 roku, a także Demi, którego premiera miała miejsce 14 maja 2013 roku, Confident, wydany 16 października 2015 roku. Ostatnim albumem Demi jest "Tell Me You Love Me" wydany 29 września 2017. Do jej największych przebojów należą SkyscraperGive Your Heart a Break, Heart Attack, Really Don't Care oraz późniejsze, takie jak Cool for the SummerConfident, czy "Sorry Not Sorry". Pierwszy z nich uzyskał status platynowej płyty, a dwa kolejne status podwójnej platyny według RIAA.

Historia udziałów

11. edycja Wyspy Owcze Wyspy Owcze Cool for the Summer angielski 5 74
42. edycja Białoruś Białoruś Sober angielski 4 83
62. edycja Andora Andora Spotlight angielski 16 40