FANDOM

Dawid Podsiadło - (urodzony 23. maja 1993 roku) polski piosenkarz i autor tekstów, wokalista zespołu Curly Heads.

Życie

Urodził się i wychował w Dąbrowie Górniczej, gdzie uczęszczał do I Liceum Ogólnokształcącego im. Waleriana Łukasińskiego. Oprócz tego rozwijał umiejętności muzyczne w lokalnej Szkole Muzycznej I stopnia (w klasie puzonu Grzegorza Pytlika) oraz w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.

Kariera

Swoje pierwsze występy publiczne zaliczył w wieku ok. dziesięciu lat. W wieku dwunastu lat wziął udział w amatorskim konkursie muzycznym w Tunezji, gdzie akurat spędzał wakacje z rodzicami. W konkursie zaśpiewał utwór „Długość dźwięku samotności” zespołu Myslovitz.

W 2012 roku wziął udział w drugiej edycji programu X Factor. Ostatecznie dotarł do finału, którego został laureatem. W finale wykonał utwór "With or Without You" z repertuaru U2, a także zaśpiewał w duecie z Katie Meluą jej utwór "Better Than a Dream".

W maju 2013 roku, nakładem wytwórni płytowej Sony Music Entertainment Poland, ukazał się jego debiutancki album studyjny zatytułowany Comfort and Happiness. W pierwszym tygodniu po premierze krążek uplasował się na 1. miejscu w zestawieniu OLiS. Za produkcję albumu odpowiedzialny był Bogdan Kondracki, natomiast autorką polskich tekstów na płycie jest Karolina Kozak.

W czerwcu 2013 Podsiadło otrzymał dwie nominacje do nagrody Eska Music Awards w kategoriach: najlepszy artysta oraz najlepszy artysta w sieci. 2 czerwca na warszawskim Torwarze wystąpił jako support przed koncertem Lany Del Rey. Następnie zaśpiewał na dwóch festiwalach: 3 lipca na Tent Stage podczas dwunastej edycji Open’er Festival, zorganizowanej na terenie wojskowego lotniska Marynarki Wojennej w Gdyni (Babich Dołach), a 9 sierpnia na Cracow Stage podczas Coke Live Music Festival w Krakowie[.

We wrześniu został nominowany do nagrody MTV Europe Music Awards 2013 w kategorii Najlepszy polski wykonawca, a pod koniec 2013 do Paszportów Polityki w dziedzinie muzyki popularnej.

W lutym 2014 otrzymał cztery Fryderyki. W marcu został jednym z laureatów nagród Wiktory, w kategorii Gwiazda piosenki. Miesiąc później otrzymał dwie nominacje do Superjedynek, odbywających się w ramach Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, w kategoriach: SuperArtysta i SuperAlbum (za Comfort and Happiness).

W maju wystąpił w Koncercie TOP na TOPtrendy 2014 wśród dziesięciu artystów z największą liczbą sprzedanych płyt, w poprzedzającym roku w Polsce. W klasyfikacji generalnej zajął 1. miejsce z albumem Comfort and Happiness. 22 czerwca na Stadionie Miejskim w Rybniku wystąpił jako support przed koncertem 30 Seconds to Mars.

Historia udziałów

3. edycja Polska Polska W dobrą stronę polski 2 84
46. edycja Irlandia Irlandia Małomiasteczkowy polski