FANDOM

Allie X - (31 lipca 1985 roku) kanadyjska wokalistka i songwriterka.

Wczesne lata

Alexandra Ashley Hughes urodziła się 31 lipca 1985 roku w Oakville, Ontario. Jej rodzina pochodzi z Brytanii. Uczęszczała do Etobicoke School of the Arts. Później uczyła się gry na pianinie klasycznym i śpiewu w Interlochen Arts Academy w Michigan. Ukończyła program Sheridan College's Musical Theatre Performance.

Twórczość

Allie mówi, że na jej twórczość wpłynęły m.in. takie osobowości jak: ABBA, Arthur Russell, Björk, Kate Bush, Lady GagaCéline Dion, Cyndi Lauper, Mariah Carey, Mark Mothersbaugh, Tom Petty i autor Haruki Murakami.

Wyjaśnia również, że X w jej pseudonimie reprezentuje zmienną w algebrze, mówiąc "W matematyce X jest każdą możliwą zmienną. Jest nieznaną wielkością. Raz rozwiązana, nie jest już X-em. Mając to na uwadze, X jest tożsamością, którą biorę podczas mojej podróży mającej na celu odkrywanie siebie. Jest tymi pytaniami, z którymi borykam się w sferze publicznej. Jeśli kiedyś znajdę tą kawałek, którego szukam albo rozwiążę równanie nie będę już więcej Allie X".

Wizerunek publiczny

Hughes wielokrotnie wyraziła poparcie dla ruchów o prawa kobiet i społeczności LGBT zaznaczając "Mam wiele młodych fanów i wiele fanów ze społeczności LGBT. Po spotkaniu i uściskaniu z tak wieloma z nich, kiedy piszę pamiętam o nich i staram się okazać wsparcie".

Historia udziałów

4. edycja Francja Francja BITCH angielski 10 47
36. edycja Islandia Islandia Old Habits Die Hard angielski 7 62
36. edycja Hiszpania Hiszpania Paper Love angielski 5 66
36. edycja Francja Francja Simon Says angielski 10 50
36. edycja Anglia Anglia Need You angielski 13 40
36. edycja Walia Walia Vintage angielski 14 39