FANDOM

W związku z wygraną Albanii w poprzedniej edycji ESC, państwo to otrzymało prawo do organizacji 50. odsłony konkursu. Albania po raz pierwszy będzie gościć Europa Song Contest.

Organizacja

Hasło przewodnie tej edycji konkursu brzmi Unleash Your Power, czyli ‘Uwolnij swoją moc”. Zostało stworzone z myślą o dawaniu upustu własnym marzeniom, własnej kreatywności w dążeniu do celu. Nic nie jest nieosiągalne, jeśli się o to postaramy i włożymy w to  całą naszą siłę. Uwolnijcie swoją moc i pokażcie światu na co Was stać!

AlternatywneLogo50

Alternatywne logo 50. edycji.

50. edycja Europa Song Contest odbędzie się w Tiranie, stolicy Albanii.  Tirana to największe miasto Albanii położone nad 3 rzekami: Lanë, Tiranë i Tërkuzë. Jest największym ośrodkiem przemysłowym i centrum kulturalnym kraju.

Miejsce, w którym odbędzie się konkurs to Asllan Rusi Sports Palace. Została założona w 1950 roku. Służy jako miejsce organizacji wielu wydarzeń, w tym koncertów, wystaw, targów i sportu. Na co dzień gra tam i trenuje jakiś zespół siatkarski. Arena jest w stanie pomieścić około 4 tysięcy osób. 

Konkurs poprowadzi Manjola Nallbani - urodziła się w Tiranie. Studia ukończyła w 1991 i rozpoczęła pracę solistki w Teatrze Opery i Baletu. Zadebiutowała w operze Rigoletto G. Verdiego. Obecnie piastuje stanowisko Professor at the Academy of Fine Arts

Green Room znajdzie się pod opieką BLEONY, albańskiej piosenkarki, aktorki i modelki. Łącznie wydała osiem albumów i mnóstwo singli, które cieszyły się wielką popularnością w Albanii. 

50. edycję Europa Song Contest otworzą zwycięzcy poprzedniej edycji, czyli grupa Agua Roja z utworem Be Alone. Po nich na scenie pojawi się gospodyni Green Room’u, czyli BLEONA z cudownym, sensualnym i eklektycznym singlem Take You Over. Zaraz po rozpoczęciu głosowania i pierwszym skrócie piosenek, na scenie pojawi się bosska Manjola Nallbani, która reprezentowała Albanię w 43. edycji Europa Song Contest.  Wykona Te kam te perjetshem, swój bosski singiel. Po tym występie zostanie po raz kolejny zaprezentowany skrót wszystkich piosenek biorących udział w Konkursie. Następnie na scenie zaprezentuje się Moranica, zasłużona SuperStar tego konkursu. Wykona jeden ze swoich przednich hitów pt. Żałosny jest wasz kanał. Koniec głosowania będzie równoznaczny z pojawieniem się na scenie gościa specjalnego konkursu. Będzie to skromny i cudowny KarolStark, pomysłodawca, założyciel, organizator i wielokrotna miss naszego Konkursu. Zaśpiewa dla nas Be My Valentine.

Kraje uczestniczące

W 50. edycji Europa Song Contest udział wzięło 14 państw. Jest to o jeden mniej w stosunku do poprzedniej edycji. Z udziału zrezygnowały jedynie Niemcy.

Finał

L.P. Państwo Artysta Utwór Język Miejsce Punkty
1. Czechy Czechy Ladytron The Island angielski 9 47
2. Dania Dania Halsey Gasoline angielski 7 61
3. Albania Albania October 1000 Eyes angielski 11 38
4. Bośnia i Hercegowina BiH Sufjan Stevens Mystery of Love angielski 5 66
5. Belgia Belgia Sam Tinnesz Legends Are Made angielski 6 66
6. Litwa Litwa Sarah Geronimo Tala filipiński 13 31
7. Irlandia Irlandia Kimbra Top of the World angielski 3 74
8. Wielka Brytania Wielka Brytania Billie Eilish & Khalid Lovely angielski 2 84
9. San Marino San Marino LOBODA SuperSTAR rosyjski 1 108
10. Słowacja Słowacja Toto Africa angielski 12 36
11. Białoruś Białoruś Ava Max Sweet But Psycho angielski 8 55
12. Szwecja Szwecja Desirée Dawson Just Fine angielski 14 29
13. Włochy Włochy Echosmith Over My Head angielski 4 71
14. Francja Francja Calvin Harris & Sam Smith Promises angielski 10 46
Lista edycji
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
61 62 63 64 65 66 67 68 69 70